Followers

..

Follow by Email

Friday, 16 December 2011

sekuat ombak dan pantai..


Sedangkan pantai boleh berubah..
inikan pula hati manusia..
tapi pantai xpernah mungkir janji dengan ombak..
walaupun pantai sering berubah kedudukannya..
ombak sentiasa menemaninya..
walau bagaimana keadaannya sekali pun..
sebab ombak xboley berpisah dengan pantai kan??

tapi.. 
manusia ini lain pula caranya..
hati manusia sering berubah2..
kalau semalam kata putih..
hari ini pulak kata hitam..
aishh!!xtetap betulkan penderian..
macam lalang je..
dulu pandai berjanji yang indah2..
tapi..
nak tunaikan tu xboley pun..
sekadar menanam tebu dibibir sahaja..
huhuhu 

tapi..
xsemua manusia macam tu..
sometime..manusia pun kadang2 boleh jadi macam ombak..
yang sanggup menemani pantai..
walau dalam apa  keadaan sekali pun..
tapi jarang sangatla nak jumpa manusia spesies tu..
hahaha!!
sebab yang aku jumpe..
semua jenis cakap kosong sahaja..
yang hanya pandai berjanji itu dan ini..

rupa-rupanya..
semua manusia ini hanya bersifat hipokrit!
yang hanya pandai bermadah..
yang hanya pandai berjanji..
tetapi tak pernah ambik serius yang pernah diucapkan..
apa yang dikeluarkan hanya lah untuk menyedapkan hati anda sahja..
bak kata perpatah.." lembut gigi dari lidah "..


manusia..
yang adakalanya kita mersakan diri kita sudah cukup bijak dalam sesuatu perkara
yang adakalanya kita sudah cukup strategy untuk bermain dgn ramai orang
kita langsung  x terpikir yang ramai orang yang sedang memerhatikan kelakuan kita..
dan tidak langsung kita fikir yang kita ni  sedang dipermainkan oleh orang lain..
setiap tindakan kita..kita sudah merasakan ianya satu tindakan yang 
cukup terbaik..yang cukup bijak untuk kita
tanpa kita memikirkan tentang perasaan orang lain ..
tetang apa yang orang lain akan tanggung dengan perbuatan kita..
itulah kita..yang digelarkan manusia...




tapi ..
aku kalau boleh xnak jadi macam tu..
dan aku harap..
aku xkan jadikan driku kearah itu..
aku akan jadikan diriku sperti..
rinduku seumpama ombak yang tak behenti..
kasihku bagaikan pantai yang sentiasa menanti..
kuatkan semangat mu SALSABILLA..(^_^)
agar kamu boleh jadi sekuat ombak dan pantai..
amin..


:  :  d  o  n  e  :  :

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...