Followers

..

Follow by Email

Saturday, 29 October 2011

Dear..



Dear ...

Andai ditakdirkan kita TIADA JODOH...
mungkin aku bukan gadis yang cukup baik untuk kamu..
Dan mungkin ada gadis yang lebih baik dariku sebagai pengganti..
Dan yakinlah sayang,,jika aku telah dijadikan pasangan dari tulang rusuk kirimu
tanpa kamu minta untuk bertemu dengan orang lain pun..
Dan tanpa ku pinta untuk berkenalan dengan orang lain pun...
aku akan tetap menjadi pendampingmu...
kerna aku harap..tulang rusuk ku xkn bertukar..
kerna umie ada sebagai pendorong hubungan kita..(^_^)


~ d o n e ! ~


Thursday, 27 October 2011

Love You Umie..


 umie...
kakak sayang umie taw..
sayang sangat-sangat!!!
dari kakak kecik sampai besar sekarang nim..
kakak xpernah pun duk jauh dgn umie..
kalau xde umie xthu la..
umie xde 2 3 hari pun dah rase xbest..
rase macam xlengkap je...


kadang-kadang..
takut jugak.
sampai bila kena ada umie,,,
kalau kawin nanti..
xkn nk duk dengan umie jugak...


tapi..
apa-apa pun..
kakak nak umie tahu...
'' i love u so much ''
untuk umi apa saja ..
kakak turuti okay!!!

~ d o n e ! ! ~




Tuesday, 25 October 2011

gini la saem...



sedeh + kecewa....
awak nak buruk-burukkan nama saya di mata orang lain..
just go on..itu hak awak...
awak nk cakap saya ni player kew..
suka bagi harapan dekat orang kew...
awak nak nasihat orang tu jgn cofident sangat dgn saya kew..
just go on...bcoz i know who i am...




kecewa..
kecewa bila dapat tahu kawan yang kita rase boleh kita tumpang dikala kita kesusahan..yang kita rase ade bila kita diperlukan...tetapi sebenarnya "gunting dalam lipatan"..
yang sebenarnya mahu jatuhkan maruah saya..
yang sengaja mahu orang pandang serong terhadap saya...
yang sengaja mahukan kepercayaan yang orang bagi dekat saya
hilang macam tu je..

xsangka..
xsangka selama ni awak terlalu baik dengan saya
yang ada ketika saya perlu..
tiba-tiba burukkan nama saya di belakang...




saya xthu la apa motif awak..buruk-burukan nama saya...
sedangkan kita kawan..
kawan pulak bukan baru.....dah lama dah...
saya percaya kan persahabatan kita...
tapi awak khianati dgn cerita2 dongeng kamu...
jgn marah kan saya kalo...
saya mula bersikap ala kadar jew..
dengan kamu....

~ d o n e ! ~

Wednesday, 19 October 2011

im sorry




Kadang2 kita tidak sedar.. Orang yang begitu ambil berat pada kita dan sayang itu sangat banyak dan hanya khusus buat kita.. Tapi, kita sering tidak endahkan dia. Selalu juga kita sakitkan hati dia. Dan tanpa sekelumit rasa bersalah, kita langsung tidak ambil peduli tentang perasaan dia. Terasakah dia. Terkilankah dia dengan kelakuan kita. Ah, kita tidak pernah ambil peduli. Sebab kita rasa dia itu tidak mempunyai apa2 hubungan rapat dengan kita. Jadi, apa perlu kisah apa yang dia rasa.






Kita juga tidak sedar. Kita bukannya sempurna untuk dapatkan orang yang betul2 sempurna dalam hidup kita. Dan kita bukannya siapa2 untuk buatkan orang sayang pada kita. Tanpa jemu ada orang begitu setia bertanya khabar dari kita saban hari, sentiasa ada disisi tidak kira apa mood kita waktu itu. Jika kita berduka, ada yang sanggup berkongsi kedukaan itu bersama dan sentiasa berusaha untuk menceriakan hari kita kembali. Tidak kurang juga ada yang sentiasa memantau perkembangan kita dari jauh, bangkit jatuh kita sentiasa ada orang untuk merai dan memapah kembali kita. Tapi, kita siapa bagi dia untuk menerima semua itu. Dan apa hak kita apabila menerima semua itu dan tiba2 kita tidak pedulikan dia.


Dia tidak pernah meminta apa2 balasan. Cukup sekadar ingatan itu sentiasa ada. Ada kala di atas segala perbuatan kita yang begitu ‘sempurna’ itu. Dia cukup membenci kita. Sangat2 benci. Tapi dia juga cukup benci untuk membenci kita kerna dia tidak sanggup membenci kita. Rasa sayang yang begitu tebal itu seolah2 memadamkan api benci yang tepercik tiba2. Bukan sayang yang bagaimana. Sayang sebiasa kawan. Selalu dia sentiasa memaafkan kita tak kira apa.


Adakala kita perlu sedar. Harus bangkit. Bukan selalu tiba2 datang orang yang menyayangi dan begitu ambil berat terhadap diri kita. Hargailah dia, sementara dia masih ada. Sebelum dia terus pergi buat selamanya.


Kita cuma manusia yang hanya mampu membuat satu mimpi indah yang sukar untuk menjadi kenyataan. Kita hanya manusia yang dambakan sempurna tapi sempurna sangatkah kita untuk menerima itu semua. Dan kita juga manusia yang tidak lari dari kekhilafan... Hargai orang yang sayang kita. Kerna kita tidak tahu bila lagi akan ada peluang sebegitu esok nanti.
*pasni saya akan cuba hargai sume orang sekeliling saya walaupun kadang2 sangat merimaskan.




~ d o n e ~

friendship is friendship...privacy is privacy


saya tahu awak kawan baik saya ..n paling baik diantara yang terbaik..
tapi lama mana pun kita kawan..sejauh mana kita saling mengenali...
seakrab mana pun antara kita...tak semua benda saya kena bagitahu awak..
ada jugak benda yang kita xboley nak kongsi...yang saya rase benda tu xperlu lah tahu,,
saya rase xsalahkan untuk diceritakan..mmg orang kata kawan baik perlu tahu segalanya..
.tapi awk??sebagai kawan baik saya??saya tahu semua ke pasal awak??
awk cerita semua ke pasal awak kat saya??xkan???so mcm tu jgak la 
dengan sya..yang saya rase saya perlu kongsi dengan awak..dont worry saya akan ceitakan..
yang saya rase benda tu xperlulah..awak tahu..saya xkn ceritakan..
dan awak xboley nk salahkan saya kalo saya nak sedikit "privacy"..
dan jangan la awak rase diri awak tak penting kalo ade benda yang saya xceritakan..
sebab..semua kwan saya semua saya anggap penting..



manusia..
yang kadang-kadang kita terlupa nak bagitahu..
walaupun dalam hati xde niat nak buat awak kecewa..rase tidak penting..
.memang sifat manusia yang kadang-kadang alpa,cuai,lupa...
mungkin sebab terlalu banyak benda nak fikir..mungkin kadang-
kadang saya rase benda tu tak begitu penting bagi saya..tapi 
begitu penting bagi awak..saya terlupa untuk ceritakan..
jadi..jangan lah awak anggap saya macam2..
sebab saya letih sangat nak pikir benda2 kecik mcm tu...



Tapi..
saya rasa..saya xde lagi rahsiakan apa-apa dari awak..
mungkin saya terlupa ke ape..untuk bagitahu awk..
saya cuma mintak tolong jaga air muka saya...
jangan sindir saya dalam fb ke ape..
kalau tak puas hati..just direct dengan saya...
tapi..tolong bagitahu apa yang awak tak puas hati dengan saya..
jangan sampai bila saya tanya..
"gapo salah saya??"
"gapo saya buat ??"
awak pun jawad dengan selamba..
"pikir sendri??"
sebab bila awak oyap gtu....
saya jadi buntu....sebab xthu gapo salah saya...

saya tahu..awak terlalu ambik berat pasal saya..
terlalu sayangkan saya...
terlalu baik dengan saya...
tapi saya nak awak tahu...saya sayangkan awak
macam awak sayangkan saya...
saya nak persahabatan kita lancar...
tu jew...

 ~ d o n e ! ~


Sunday, 2 October 2011

korang da besar okay??



Dalam hidup kita nie..apa sebenarnya matlamat kita??nak susahkan orang tua kew??..
dari kecik sampai ke besar sekarang ni..hidup nak susah kat orang tua kew??
sedangkan banyak dah peluang hak bagi untuk korang berubah...tolonglah!!
orang lain pun boleh dah fikir yang mana baik yang mana buruk...
boleh bezakan pon yang mana elok yang mana tak...tapi korang???
aku tak nampak pun korang nak berubah..dari dulu sampai sekarang asyik cam tu je..yela..boleh la brubah..tapi tahan ke??setakat 2 3 bulan boleh la..lepas tu balik perangai asal balik...


sayang taw!!
korang ade kelebihan...otak pick up..kalo korang buat betul2 korang boleh pergi jauh taw tak??
asal korang xgunakan nya dengan baik baik..
macam awak en.E (bkn nama sbnar) u boleh g jauh sangat kalau u guna kelebihan yang ada dalam dri u..saya akui kadang2 orang xnampak pengorbanan kita ...tapi...benda tu orang akan nampak bila kita dah xde kat sisi dia...kite 
xperlu tunggu dan mengharap untuk dihargai...sebab kita akan jadi lebih berharga bila orang mengingati perngobanan kita tanpa perlu dipinta okay??

Tolonglah!!tolong sangat...
jaga hati bab dgn umie..bab banyak dah bagi peluang untuk 
korang berubah..nape xguna peluang tu sebaik2nya??bab
 banyaklagi benda nak fikir janganlah tambahkan lagi 
tekanan untuk dia..korang dah besar taw tak...tak 
sepatutnya korang buat bab lagi tekanan..
and ane more thing !!!! tolong sangat jangan 
nak tunding jari dekat orang lain n salahkan orang lain 
untuk tutup kesalahan diri sendri..xsalah pun kalo
 kita bersifat rendah dri dengan meminta maaf atas 
kesalahan yang kita buat...sedih sangat!!! bila
 saya dijadikan mangsa..kenapa nak tunding jari dekat saya..
saya xbuat salah pon dengan korang,,saya buat gapo kat korang yang korang xpuas hati dengan saya..asal 
cakap2 belakang??asal xcakap depan2??saya xthu la bila
 " kitaorang " da xde umi n bab korang boleh jaga tak kitaorg..

cuma..
ikhlas dari hati..sememangnya saya terkilan yang teramat sangat sebab kita dalam gurauan tersemat jugak sifat iri hati,hasad dengki sedangkan saya tak pernah sekali pun masukkkan perasaan yang sebegitu dekat korang...sebab saya xpernah anggap awak n awak orang lain dalam hidup saya..its okay kalau awak xmo jaga perasaan saya..tapi tolong lah  jaga perasaan umi dgn bab..tolong jangan kecewa kan dia lagi dengan perangai korang yang xpernah nak berubah..

please make they happy ..

~ done ~

Taste Umie...



hak hak hak..
20 tahun aku hidup baru sekarang aku tahu taste " bakal menantu " 
umie yang macam mana yang dia nak ..sebelum-sebelum ni aku xthu la sangat 
taste umie tu nak yang macam mana..kalo tahu pun samar-samar je..
but now...saya rasa saya da thu kot pilihan umie tu dia nak lelaki yang macam mana ...
antaranya....


  • mempunyai didikan agama yamg cukup agar boleh bimbing aku n cucu-cucunya dimsa yang akan datang
  • lelaki tu..mesti seorang yang berani dan tegas agar lelaki tu boleh protect aku  daripada diananyai oleh sape2 je n di waktu aku susah n di saat perlu kan perlindungan daripada seorang..( masa depan kite xthu kan nasib kite macam mana )
  • mestilah lelaki tu merupakan seorang yang rajin bekerja dan bukan lah lelaki yang pemalas..  
  • umie paling tak suka n pantang kalo lelaki tu pakai rantai ( nampak mcm biadap katanya umie)
  • kalau lelaki tu seorang yang kedekut pun umie tak suka jugak.dalam erti kata sebenar " berkira "( bukan umie je yang xsuka..saya pun xsuka jugak)
  • lelaki tu kena la berfikiran matang daripada saya
  • umie xsuka jugak kalo  laki tu xpandai dressing untuk diri dia..xpakai barang brand pun xpe..asalkan pakaian tu nampak kemas n xselekeh..hehehe sebab tu lah bab saya pun " jangok " supo ore mudo even da tua..
  • yang paling penting..umie palin xsuka bila anak dia dipermainkan..

 ~ done ~

hUmaiRa..




Nik Nur Humaira...
awak tau tak awak terlalu baik sangat untuk saya..
sometime..kalo saya fikir-fikir balik..saya nak balas
 kebaikan awak taburkan kat saya selama nie terlalu banyak..
rasanya tak terbalas oleh saya sebabny terlampau banyak
saya ni termakan budi dgn awk..

ingat dulu..
masa saya gadog besar dengan awak..
mase tu awak anta msg bukan-bukan kat saya..
n gtaw xmo jd kawan saya lagi..
saya fikir..time tu mmg jodoh saya dengan awak
da sampai setakat tu je..bila awak mintak nak jd 
best freinds saya balik..saya tolak..
yela..ego punyer pasal..lagi pun time tu saya terlampau 
kecik hati dengan awak..sampai awak anta msg mintak maaf
 pun saya xmo lagi..

tapi...
tak sangka lah pulak awak datang jenguk saya bila  dapat tahu 
saya xcedent..dari hari first saya kat hospital sampai la
 hari terakhir..awak ade disisi sy...awak jaga saya..rawat saya..
beri sokongan kat saya..mcm2lah lagi.,,kalo nak tulis dalam ni xhabis rasenya..
saya memang hargai awak n perngobanan awakbuat kat saya selama ini...T
api awak je selalu fikir saya xhargai awak..xsyg awak..
saya sayang nik..sy hargai saem2 saya..cuma sy xpandai nak tunjuk..kat aen.tikah,zetty,awak,
,saya sayang semua..xdop satu pun yang kurang..
yang boleh membeza2kan korang semua..jadi saya xmo la awak pikir
 yang bukan2 atas layanan saya kat awak..

tapi kiter ni "best freind " kew??
awak je yang tahu semua pasal saya..ktapi saya macam xthu pape pom pasal awak..
xbanyak sangt ya saya tahu pasal awak..adang-kadang rase terpinggir lah jugak ..
apa-apa pun untuk saem2 saya..
ain,tikah,zetty, n awak sendri nik..
saya memang xpandai nak tunjuk sayang saya kat kamu semua,,
tapi saya nak awk2 semua tahu yang saya memang sayang korang!!!
tiada beza pun..jadi..last sekali saya mintak..

tolong!! tolong!! tolong!! 
jangan serang saya dengan soalan2,fakta2, atau mitos2 yang xbtul okay??
kalau ada yang xpuas hati..apa2 pun tanya saya dulu..kiter slow talk..
sebab saya xmo kehilangan kawan2 saya..
anyway love you ain,tikah.zetty..n love u jugak nick..
sangat2!!

~ done ~
  





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...